« Home | 邀請 » | 良知呼喚著你和我發聲 » | 炎秋症候群 » | 尊號 » | 社交不安 » | 黑社會 » | 我嘗試信神,但我看不見祂 » | 迪士尼的通識問題 » | 疤痕是疤痕,你還是你 » | 不是廣告 »

昨日、今日、永遠,珍惜每一刻

"The loss of a life never fails to reminds us to cherish the living. I
beseech you to dissolve your hatred with any enemies, see the lack of meaning behind holding grudges or biases, take a bit of time to observe and consider those whocross your path and try to give some care and concern to them. Share a prayer, alaugh, human touch, any great ideas, offers of help and do not forget to bring these people with you along the path to graduation. Kindness should be unconditional and is the most rewarding thing that a giver can obtain. I wish you all peace at heart."

這是醫學院班代表給師弟妹的信。

醫學院的壓力製造了不少人與人之間的傷痕。可是,當有人的生命再一次流逝的時候,或許這也是我們要放下自己的保護衣和盔甲,再一次觸摸那和你同行多年,有血有肉的同窗。

面對時空運轉,人的生命其實非常渺少,又可必因為一時之氣,而誤了一生的關係?畢竟,能和不認識的人,有緣相聚,有緣同行,那或然率之低,難道已經不足夠令我們感恩讚嘆和每一位同學相處的機會嗎?

甚願師姊妹早日回復狀態,我更願這批年青未來的醫生,能夠珍惜每一個你身邊的人,結伴同行,齊齊整整畢業。

老實說,對我這一屆來說,齊齊整整是一個非常真切的願望,就算不計算那位較我們先行一步的同窗,在沙士期間,聽著同學因病要以呼吸機維生,那時我暗暗許願,我們不可以再少一個人。

作為沙士那一屆畢業生,我們更覺得生命的可貴。我相信大家從今起,也更學慬珍惜你身邊的人,並和他/她相處的時間,也會學習成為別人會願意珍惜的人。

我記得杜德偉有一英文轉輯,題為《CHERISH》,副題為《昨日、今日、永遠,珍惜每一刻》,這是我的盼望,也希望是每一個人的盼望。